Koje boje koristiti prilikom pravljenja web stranice?

0

Od trenutka kada otvorimo oči, pa sve dok ih ne zatvorimo, okruženi smo bojama. Većina nas ne razmišlja o tome kako se uz neku boju osjećamo ili na što nas ona potiče ili ohrabruje. U sferi marketinga, boje su jedno prilično moćno oružje. Može vam privući pažnju, namamiti vas da nešto pročitate, promijeniti vam raspoloženje i uzrokovati razne emocije.
U izobilju raznovrsnih tema i mogućnosti, razgovor o bojama čini se pomalo smiješnim. Međutim, jedan od ključnih faktora uspješne web stranice je pravilan odabir osnovne i sporednih boja stranice, boje i izgleda pozadine, sadržaja ( naslova, teksta, dodatnih elemenata…).

Boja je bitna skoro kao umjetničko djelo, jer vašu stranicu može upotpuniti, obogatiti i uspostaviti ravnotežu. Boje na stranici možemo podijeliti na tri uobičajene, osnovna boja kao glavna boja web stranice, pomoćna boja koja služi kao podrška osnovnoj boji, te boja isticanja koju koristimo kada želimo istaknuti određene dijelove stranice.

boje web stranice

Kako pametno odabrati boju?

Čitljivost – Najvažniji aspekt odabira boje teksta. Prije nego što počnete razmišljati o tome na koji će način boja psihološki utjecati na posjetitelje, oni moraju moći pročitati tekst na stranici. Najbolje bi bilo da uvijek imate svijetu pozadinu s tamnim tekstom ili obrnuto. Ovo pravilo važi i kada je stavljamo tekst na slike.

Brending – Ukoliko imate logo ili neku ideju kakvu emociju želite prenijeti publici, to svakako treba da iskoriste. Naime, ako vaša firma ima zelene boje onda koristite zelenu ili neku drugu boju iz prirode u svom dizajnu. Ako prodajete dječije igračke, koristite življe boje. Koristite boje s namjerom, one koje su primjerene ciljanoj publici, poruci koju šaljete i proizvodu koji prodajete.

Konzistentnost boja – U slučaju korištenja previše boja, stranica može izgledati haotično, pretrpano i neuredno, pa bi se elementi koje želite istaknuti, mogli izgubiti u gužvi i na taj način posjetitelj će teže pronaći potrebne informacije. Uostalom, previše boja zamara oči, što znači da će umorni posjetitelji brzo napustiti vašu stranicu, a to vam nije u cilju. Upravo zbog toga se preporučuje provlačenje dvije ili tri boje kroz cijeli dizajn. Jedna dominantna, druga koja će je suptilno pratiti i treća koja će se koristiti za isticanje ključnih elemenata na stranici i poticanje interesa.

Različite kombinacije boja – Slično kao što svjetlija ili tamnija nijansa iste boje mogu izazvati različite osjećaje, tako i različite kombinacije boja mogu izazvati drukčije emocionalne reakcije. Boje mogu biti komplementarne, kontrastne ili zajedno raditi na komunikaciji određene poruke koja se želi poslati.

Bojama možete postići određen ugođaj ili privući pažnju vašeg potencijalnog klijenta. Ako odaberete pravu kombinaciju boja, možete dočarati eleganciju, toplinu, ozbiljnost, dinamičnost, veselje… Boje mogu biti moćan element dizajna vaše stranice, ukoliko ga primjenite na pravi način.

Ako želite da novosti, savjete i interesantne sadržaje vezane za web dizajn, online marketing i sl. dobijate e-mailom prijavite se na naš newsletter.